Zakelijk, maar niet afstandelijk. Representatief, maar niet kil

door | feb 17, 2025 | Blog

Een notaris-, makelaars- of advocatenkantoor moet professionaliteit uitstralen. Het moet vertrouwen wekken en een solide indruk maken. Maar wat als die zakelijke uitstraling ten koste gaat van comfort?

Vooral wanneer klanten naar binnenkomen met grote levensgebeurtenissen; erfenis bij een overlijden, een scheiding, een faillissement. Op zulke momenten is een ruimte die enkel formeel en afstandelijk voelt niet wat ze nodig hebben. Een doordacht interieurontwerp kan de juiste balans vinden: representatief en stijlvol, maar óók warm en toegankelijk.

Hoe? Door slim materiaal- en kleurgebruik, aangename verlichting en een indeling die rekening houdt met de emotie van de klant. Soms is het zó simpel als meubilair strategisch plaatsen, zodat mensen niet ongemakkelijk naast elkaar hoeven te zitten tijdens een lastig gesprek.

En nee, een groot budget is geen vereiste. Het zit in de keuzes, niet in de prijskaartjes. Met een creatief ontwerp en het juiste netwerk kunnen zelfs kleine ingrepen een groots effect hebben.

Wil je dat jouw kantoor niet alleen indruk maakt, maar ook een prettige plek is om te zijn? Laten we kijken wat er mogelijk is.

ARCHIEF

Van binnen naar buiten, zonder concessies!

Van binnen naar buiten, zonder concessies!

Het klinkt misschien als een interieurcliché: “de verbinding tussen binnen en buiten.” Maar in de praktijk blijkt het keer op keer een belangrijk onderdeel van de beleving van een ruimte. De vraag van een uitvaartcentrum: “we willen onze binnenruimte uitbreiden naar...

Lees meer
Van benauwd naar ruimtelijk en op maat

Van benauwd naar ruimtelijk en op maat

Soms voelt een ruimte simpelweg niet goed aan. Dat was precies het geval bij een recent project: de problemen zaten in een ontvangstruimte die klein, vol en onrustig aanvoelde. Bezoekers ervaarden het als benauwend, medewerkers vonden het onpraktisch en vooral de...

Lees meer
“Onze ruimte werkt niet voor ons…”

“Onze ruimte werkt niet voor ons…”

Een veelgehoorde frustratie. Klanten en/of medewerkers ervaren een ruimte die verouderd aanvoelt, niet praktisch is ingedeeld en waar verlichting en akoestiek tekortschieten. Het gevolg? Een omgeving die niet uitnodigt tot prettig werken of verblijven. Met een...

Lees meer